

Problems in the comprehension of complex lexical units have been identified as a major issue in the literature and also by our research team. The approach to the text is three-levelled: semantic, morphological and syntactic and the aim is to help students avoid word-for-word translation and overuse of the bilingual dictionary. work is a pioneering experience in educational research at the School of Exact, Chemical and Natural Sciences.

in Education and Professional Development. Cristina Emilia Mayol 1 Profesora en Inglés. María Carolina Benassi 2 Licenciada en Lengua Inglesa. María Laura Stefañuk 1 Profesora en Inglés. silviadelpilarf María Elina Sobrero 1 Profesora en Inglés.

Silvia del Pilar Flores 1 Licenciada en Lengua Inglesa. María Cecilia Benassi 1 Licenciada en Lengua Inglesa. Facultad de Ingeniería, Juan Manuel de Rosas 325, (3361) Oberá, Misiones. Facultad de Ciencias Exactas, Químicas y Naturales. The Impact Of The Complex Noun Phrase In Reading Comprehension Of English Scientific TextsĮl Impacto de la Frase Nominal Compleja en la Comprensión Lectora de Textos Científicos en InglésĬecilia M.
